1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Αδυνάτισμα. Οι εναλλακτικοί "σύμμαχοι" σας.

Η σωστή διατροφή και η άσκηση βρίσκονται οπωσδήποτε στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά του λίπους. Τι γίνεται όμως με το διαταραγμένο μεταβολισμό και τα άλλα γνωστά και άγνωστά μας αίτια που εμποδίζουν τον οργανισμό να χάσει τα περιττά κιλά; O εναλλακτικός κόσμος προτείνει ολιστικές θεραπευτικές προσεγγίσεις, αδυνατιστικά μασάζ, βότανα και ειδικές ασκήσεις γιόγκα, που θα «συμμαχήσουν» μαζί σας για καλύτερα αποτελέσματα.

Ρεφλεξολογία:
Μια σειρά από συνεδρίες ρεφλεξολογίας με έναν ειδικό θεραπευτή θα σας βοηθήσουν να χάσετε τα περιττά κιλά. Ασκώντας πιέσεις σε συγκεκριμένα σημεία του πέλματος τα οποία αντιστοιχούν σε όργανα του σώματος, επηρεάζεται η λειτουργία τους. Η πίεση στο σημείο της σπλήνας, για παράδειγμα, μειώνει το αίσθημα της πείνας, ενώ οι πιέσεις στα σημεία που αντιστοιχούν στα νεφρά και στο πάγκρεας διευκολύνουν την αφομοίωση από τον οργανισμό των θρεπτικών ουσιών των τροφών, μειώνοντας παράλληλα την επιθυμία για φαγητό.

Ο θεραπευτής θα επιλέξει τη διαδρομή που θα ακολουθήσει σ' αυτή την τεχνική, ανάλογα με το ιστορικό σας.

Αρωματοθεραπεία:
Τα αιθέρια έλαια, με τα υπέροχα αρώματα τους, μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους μέσα από την αίσθηση της όσφρησης, λειτουργώντας με δύο τρόπους: καταπολεμώντας τη λαχτάρα για φαγητό και αντιμετωπίζοντας το άγχος και την κατάθλιψη, που μας εμποδίζουν να τηρήσουμε κατά γράμμα μια σωστή δίαιτα.
Το νούμερο ένα αιθέριο έλαιο για την απώλεια βάρους είναι το γκρέιπφρουτ, ενώ ακολουθούν το περγαμόντο, το κύμινο, το τζίντζερ, το λεμόνι, το πατσουλί, η μέντα, το σανταλόξυλο και η βανίλια, τα οποία μπορούν να μειώσουν τη λαχτάρα για φαγητό και το αίσθημα της πείνας.
Ρίξτε μερικές σταγόνες σε ένα χαρτομάντιλο και εισπνεύστε το άρωμα για τουλάχιστον 5 λεπτά κάθε φορά που νιώθετε έντονη επιθυμία να φάτε κάτι εκτός διατροφής. Εισπνεύστε 3 φορές, κάντε ένα μικρό διάλειμμα και επαναλάβετε άλλες 2 φορές, αφήνοντας το άρωμα να εισχωρήσει στη μύτη σας.

Ηλεκτροβελονισμός: 
Η πανάρχαια αυτή τεχνική της κινέζικης ιατρικής αντιμετωπίζει το πρόβλημα των περιττών κιλών από διαφορετικές πλευρές. Ανάλογα με το προσωπικό σας ιστορικό, ο βελονιστής θα αποφασίσει σε ποια σημεία θα τοποθετήσει τις βελόνες. Βασική προϋπόθεση είναι να μειωθεί το άγχος που συχνά γίνεται αιτία να τρώμε περισσότερο απ' όσο πρέπει. Ο ηλεκτροβελονισμός είναι ένας από τους καλύτερους εναλλακτικούς συμμάχους μας στην προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος.Μειώνει την όρεξη και τη διάθεση για κατανάλωση γλυκών και παράλληλα ελαττώνει το χρόνο κορεσμού, διευκολύνοντας έτσι όσους προσπαθούν να μην ξεφύγουν από το διαιτολόγιό  τους. Επιπλέον, κατευνάζει τη νευρική υπερένταση και το άγχος και μας βοηθάει να είμαστε εγκρατείς, ενώ κινητοποιεί τον οργανισμό και το βασικό μεταβολικό ρυθμό αυξάνοντας τις καύσεις. Ρυθμίζει επίσης την κινητικότητα του παχέος εντέρου, συντελώντας στην αποφυγή προβλημάτων δυσκοιλιότητας, ενώ αποτελεί αξιόπιστη μέθοδο βοήθειας και για όσους καταφεύγουν στην υπερφαγία για ψυχολογικούς λόγους. Η μείωση του άγχους, η καλύτερη ισορροπία του νευρικού συστήματος και η περιορισμένη όρεξη, όλα αποτελέσματα του βελονισμού, διευκολύνουν όποιον προσπαθεί να ελέγξει τις κρίσεις βουλιμίας και υπερφαγίας.

adynatisma enallaktiko

Βοτανοθεραπεία:
Τα βότανα θωρακίζουν τον οργανισμό οδηγώντας τον στην ομοιοστασία και στην αυτοθεραπεία, αλλά και τον αποτοξινώνουν σε βάθος. Είναι πολλά τα φυτά που συμβάλλουν στην απώλεια και στη ρύθμιση του βάρους. Κάποια επιδρούν διουρητικά, βοηθώντας στην απέκκριση τοξινών και περιττών ουσιών με τα ούρα, ενώ άλλα δρουν καθαρτικά και βοηθούν στην κένωση των εντέρων και στη ρύθμιση των λειτουργιών τους. Τέλος, υπάρχουν εκείνα που δρουν κατασταλτικά στην όρεξη και δημιουργούν αίσθημα πληρότητας. Υπάρχουν και βότανα που είναι τονωτικά και περιέχουν ουσίες όπως η καφεΐνη, που επιταχύνουν τις σωματικές λειτουργίες και προκαλούν αύξηση του καρδιακού ρυθμού, της πέψης και της αναπνοής. Παραδείγματα τέτοιων είναι το πράσινο τσάι και η τσουκνίδα. Στην καθημερινή σας διατροφή μπορείτε να εντάξετε και την καυτερή πιπεριά (πιπέρι cayenne), καθώς περιέχει ένα συστατικό που κινητοποιεί την πέψη και επιταχύνει το μεταβολισμό και τις καύσεις. Αντενδείκνυται, όμως, αν έχετε ευαισθησία στο στομάχι και στο έντερο. Στην απώλεια βάρους μπορούν να σας βοηθήσουν και τρία ακόμα φυτικά συστατικά: το φύκι, η πικραλίδα και η σπιρουλίνα. Θα τα χρησιμοποιείτε σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή και αφού προηγουμένως έχετε συμβουλευτεί το γιατρό σας.

Φύκι (Kelp) 

Περιέχει: Βιταμίνες Α, B1, B2, B3, Β12, C, Ε και G, ασβέστιο, χλώριο, χαλκό, ιώδιο, σίδηρο, λίθιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, κάλιο, σελήνιο, πυρίτιο, νάτριο, θείο, ψευδάργυρο, πλειάδα ιχνοστοιχείων. 
Oφέλη: Περιέχει ιώδιο και είναι ένα φυσικό τονωτικό του θυρεοειδούς αδένα. Μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του μεταβολισμού (αν υπάρχει έλλειψη ιωδίου στον οργανισμό και βρογχοκήλη).
Πώς: Μπορείτε να το βάλετε στο φαγητό αντί για αλάτι ή στην αποξηραμένη μορφή του, προσθέτοντας μερικά κομματάκια από το φύλλο του κατά την παρασκευή του φαγητού.
Προσοχή: Αποφύγετε τη μακρόχρονη κατανάλωσή του, διότι μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Επίσης, αν έχετε προβλήματα με το θυρεοειδή, μην το δοκιμάσετε αν δεν συμβουλευτείτε προηγουμένως το γιατρό σας.

Πικραλίδα (Ταραξάκο)

Περιέχει: Βιταμίνη Α, β-καροτένιο, βιταμίνες B1, B2, B3, C, Ε, G και Ρ, ασβέστιο, χλώριο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, λεκιθίνη και νάτριο. 
Oφέλη: Έχει καθαρτικές και χωνευτικές ιδιότητες, παράλληλα αποτοξινώνει το συκώτι και τα νεφρά, ενώ συγχρόνως επιδρά στο μεταβολισμό της χοληστερίνης. 
Πώς: Χρησιμοποιείται φρέσκια στις σαλάτες, αλλά και κονιορτοποιημένη σαν τσάι (3-4 φλιτζάνια την ημέρα). Μπορείτε ακόμα να επωφεληθείτε αν τρώτε πικραλίδες βραστές με λαδολέμονο (και να πίνετε το ζουμί τους). 
Προσοχή: Επειδή η πικραλίδα έχει διουρητικές ιδιότητες, η μακροχρόνια λήψη μπορεί να προκαλέσει προβλήματα ισορροπίας των ηλεκτρολυτών στον οργανισμό.

Σπιρουλίνα

Περιέχει: Αμινοξέα, β-καροτένιο, χλωροφύλλη, ίνες, και ένα ευρύ φάσμα βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.
Oφέλη: Ρυθμίζει το μεταβολισμό του σώματος και μειώνει την όρεξη. Είναι τροφή με λίγες θερμίδες, αλλά πλούσια σε φυτοθρεπτικά στοιχεία, που ενισχύουν τον οργανισμό σε περιόδους που χάνει βάρος. Επίσης, δρα αποτοξινωτικά στο συκώτι και στα νεφρά. 
Πώς: Είναι ένα μπλε-πράσινο φυτοπλαγκτόν, πλούσιο σε πρωτεΐνες. 
Καταναλώνεται σε μορφή σκόνης, σε σιρόπι, αναμεμειγμένη με νερό ή χυμό. Θα τη βρείτε ακόμα σε κάψουλες ή ταμπλέτες, ως διατροφικό συμπλήρωμα.

Γιόγκα 
Η αρχαία τεχνική της γιόγκα είναι γνωστό ότι βοηθάει στη μείωση του περιττού βάρους, καθώς κάποιες στάσεις της ενεργοποιούν τους αδένες που υπολειτουργούν, αυξάνοντας τις ορμονικές τους εκκρίσεις. O θυρεοειδής αδένας, για παράδειγμα, έχει μεγάλη επίδραση στην αυξομείωση του βάρους και επηρεάζει το μεταβολισμό μας.

Η στάση του ψαριού (Matsyasana) 
Ξαπλώστε ανάσκελα, τοποθετήστε τα χέρια κάτω από τους γλουτούς και εισπνέοντας, σπρώξτε τους αγκώνες και σηκώστε την πλάτη και το στέρνο προς τα πάνω. Στη συνέχεια, γείρετε το κεφάλι σας προς τα πίσω, μέχρι να ακουμπήσει η κορυφή του στο πάτωμα. Μείνετε σε αυτή τη στάση για μερικές αναπνοές και στη συνέχεια επιστρέψτε στην αρχική σας θέση.
Πού βοηθάει: Η στάση αυτή ενεργοποιεί ειδικά τις λειτουργίες του θυρεοειδούς αδένα. 
Προσοχή: Η στάση αυτή αντενδείκνυται αν υποφέρετε από αυχενικό συνδρομο.

Η στάση του τόξου (Dharurasana)
Ξαπλώστε μπρούμυτα και λυγίστε τα γόνατά σας. Εισπνέοντας, πιάστε τους αστραγάλους σας, σπρώξτε τα πόδια προς τα πίσω και αφήστε την κίνηση να σας ανασηκώσει σε σχήμα τόξου. Μείνετε εκεί για μερικά δευτερόλεπτα αναπνέοντας κανονικά και εκπνέοντας επιστρέψτε στην αρχική σας θέση. Επαναλάβετε δύο φορές ακόμα.
Πού βοηθάει: Η συγκεκριμένη στάση ενεργοποιεί όλους τους ενδοκρινείς αδένες, από το θυρεοειδή στο λαιμό έως τους αδένες της λεκάνης, όπως τα επινεφρίδια. Παράλληλα, η διάταση των κοιλιακών βοηθάει στην πέψη.